Ο γλύπτης Στάθης Αλεξόπουλος είναι ο δημιουργός της προτομής του Στέφανου Καραθεοδωρή που βρίσκεται στον ανατολικό αυλόγυρο της εκκλησίας της Παναγίας Κουμαριωτίσσης Νεοχωρίου τα αποκαλυπτήρια της οποίας έγιναν πριν λίγες ημέρες από την ΑΠΘ τον Οικουμενικό Πατριάρχη. Ο σπουδαίος δημιουργός όπου γεννήθηκε ζει και εργάζεται στην Αθήνα, σπούδασε γλυπτική στη Σχολή Καλών Τεχνών Πάνορμου Τήνου και στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει πάρει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις και έχει διακριθεί σε πανελλήνιους καλλιτεχνικούς διαγωνισμούς καθώς και σε διεθνή συμπόσια γλυπτικής. Έργα του κοσμούν δημόσιους χώρους στην Ελλάδα (Λάρισα, Ιθάκη, Κορυδαλλός, Ασπρόπυργος, Κερατσίνι, Τατόι) καθώς και στο Pamukkale αλλά και σε artshops μουσείων όπως στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Μουσείο Μπενάκη , στο ίδρυμα Τεχνών Β&Μ Θεοχαράκη, στα καταστήματα «Ιανός». Πολλά από τα έργα του κοσμούν δημόσιους χώρους, όπως ο Ίκαρος στη Σχολή Ικάρων στο Τατόι αλλά και το τελευταίο του πόνημα το τρισδιάστατο ανάγλυφο στη μνήμη του Παύλου Φύσσα, στο Κερατσίνι. Η πρόσοψη του μνημείου απεικονίζει τον Παύλο Φύσσα να τραγουδά στη σκηνή. Στο πίσω μέρος αναγράφεται ένα τετράστιχο από τη διασκευή του Φύσσα στο τραγούδι του Γιάννη Αγγελάκα ”Σιγά μην κλάψω”. Οι φίλοι του Παύλου Φύσσα, θεώρησαν τον Στάθη Αλεξόπουλο το κατάλληλο πρόσωπο για την ανάθεση αυτής της δημιουργίας. Τέλος έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές και χώρους Τέχνης σε Ελλάδα και εξωτερικό ενώ έχει συνεργαστεί με μεγάλες εταιρείες όπως Vodafone και Red bull, φιλοτεχνώντας έργα για τις διαφημιστικές τους καμπάνιες. Για τα γλυπτά του επιλέγει να δουλέψει με γύψο, ορείχαλκο, αλουμίνιο, ριτίνες, μέταλλο, μάρμαρο. ”Άλλωστε αλλιώς δείχνει μία φόρμα σε ένα υλικό και αλλιώς σε ένα άλλο” δηλώνει ενώ αγαπημένος του γλύπτης είναι ο Πολύκλειτος, μαθητής του Φειδία, “με γοητεύει το έργο του ο Διανοούμενος”, συμπληρώνει. Στην ερώτηση κατά πόσο περιορίζεται ο «αυθορμητισμός» του δημιουργού στα κατά παραγγελία έργα, απαντά. Ο “αυθορμητισμός” ενέχει την αυτενέργεια. Από τη στιγμή που ένας εξωγενής παράγοντας αποτελέσει το εφαλτήριο για ένα έργο, ο “αυθορμητισμός” έχει χαθεί. Εξαρτάται βέβαια και από το ζητούμενο έργο. Οτιδήποτε δημιουργώ όμως, ακόμα και αν υπάρχουν αρκετοί “περιορισμοί”, προσπαθώ να το κάνω να αντικατοπτρίζει την προσωπική μου αισθητική και ταυτότητα. Η προτομή του Στέφανου Καραθεοδωρή φιλοτεχνήθηκε σύμφωνα με τις αρχές της κλασικής ελληνικής γλυπτικής  με απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο. Ξεκινώντας από το μοναδικό πορτραίτο που διασώζεται σήμερα από την οικογένεια, δημιουργήθηκε πρόπλασμα της προτομής σε πηλό σε κλίμακα 1,25 μεγαλύτερης του φυσικού μεγέθους και ύψους 80 εκ. όπως επιβάλλεται στα γλυπτά εξωτερικών χώρων. Στη συνέχεια, με την παραδοσιακή τεχνική του χαμένου κεριού, χυτεύθηκε σε ορείχαλκο αρίστης ποιότητας σε ειδικό καλλιτεχνικό χυτήριο. Η προτομή τοποθετήθηκε σε βάθρο λιτής σχεδίασης από ημίλευκο μάρμαρο Προποντίδος. Ο συνδυασμός των δύο υλικών οδήγησε σε ένα άρτιο αποτέλεσμα και απόλυτα εναρμονισμένο με τον περιβάλλοντα χώρο του Ναού.